Happy new year!!!!!!

2 januari 2011 - Sydney, Australië

G'day mensen!!

Allereerst voor iedereen een happy new year!!

Wij zijn in Sydney, vandaag alweer onze laatste dag in deze geweldige stad doorgebracht. We waren hier zo'n 6 dagen. Morgen vliegen we naar Adelaide.

We hebben veel gedaan in Sydney.

Gewinkeld natuurlijk, naar grote markt geweest. We hadden een pas gekocht voor 4 attracties. Daarmee kon je naar het Sydney aquarium, Sydney wildlife world, de Sydney Tower en oceanworld.

We zijn dus een dagje naar Darling Harbour geweest, mooi havengebied, waar het aquarium en wildlifepark waren. Vanuit Darling Harbour konden we met de monorail naar Paddy's Market, dit is een soort van mini beverwijkse bazaar waar je allerlei foute souveniers en kleding kan kopen. We zijn toen in Darling Harbour wat gaan eten met de zon die nog lekker scheen op onze bolletjes :) Nee hoor we worden echt niet bruin......hihi!

De volgende dag was het tijd voor onze dagtrip naar de Blue Mountains, hiervoor moesten we om 6.00 opstaan..pffff. De trip bracht ons naar watervallen en langs mooie vergezichten. De kangaroos hadden zich helaas verstopt vanwege de vele kampeerders die teveel herrie maakten. Het was een warme dag en na de lunch stond ons nog de 1000 treden naar beneden te wachten...Je denkt dat valt best mee naar beneden nou geloof me dat valt dus niet mee. Maar de beloning was super, uitzicht op de three sisters en een mooie waterval. Onderweg langs rotsformaties en overhangende klifs (zie foto's). Onderaan de berg heb je de werelds

steilste kabelbaan waar we gelukkig mee naar boven gingen, want om die 1000 stappen weer omhoog te gaan was niet zo'n goed plan.

Na onze trip afgesproken met onze fraser island friends (prisca, peter, matthew en ingrid) om een hapje te eten. Leuk om iedereen weer te zien en het was gezellig.

Om 6.45 weer de wekker voor the New Years Eve Party. Om 7.30 stonden we in de rij, we hoorden later dat er om 8.00 al 15.000 mensen stonden te wachten op het punt waar wij waren. In de rij een stel Hagenezen ontmoet, waarvan een aantal vrienden nog verder vooraan stonden. Uiteindelijk hadden we hierdoor geweldige plaatsen vanwaar we alles goed konden zien. Na de rij waren we om 12.30 op de plek en daar moesten we dus de hele middag en avond wachten. Het was heel gezellig met een groep van ongeveer 15 nederlanders. We hebben vrienden gemaakt met de beveiliging en die hebben een zware dag gehad met mensen wegsturen van een pad wat vrij moest blijven. Na de hele dag wachten in de brandende zon(Het was de heetste oudejaarsdag sinds jaren hiero, 35 graden)was het om 21.00 tijd voor het kindervuurwerk, wij hebben dus sociaal als we zijn kids voorgelaten. Het kindervuurwerk was al heel tof (net als Scheveningen). Hierna een botenparade en om 23.55 was iedereen er klaar voor......en het was GEWELDIG GAAF!!! Dit was het mooiste vuurwerk wat we ooit gezien hebben. Het was een 15 minuten durende show met muziek via de radio, het vuurwerk werd op de muziek afgestoken echt brilliant! Als jullie het willen zien kijk dan maar even op youtube.

Nieuwjaarsdag lekker rustig aan gedaan, Art Gallery waar een gedeelte van de Terracota Army uit China te zien was. Na ons culturele bezoekje hebben we de Sydney Tower gedaan met een geweldig view over de stad Sydney. Lekker in het hostel gegeten samen met de Fraser Groep. Vandaag naar Manley Beach geweest, eerst nog naar Ocean World gegaan op Manley. Dit is een stuk minder dan die in Sydney maar vanwege onze 4 attracties ticket hebben we er toch een bezoekje aan gebracht. Na de Ocean op naar de echte Ocean die erg koud was, dus in de zon met een boekje op het strand. Er was behoorlijk veel stroming in zee dus de lifeguards volop in actie om mensen te waarschuwen....net als op tv met Bondi Beach.

's Avonds in het hostel meatpies(Yummie) gegeten en alles klaar gemaakt voor vertrek morgen...

Tot snel allemaal!! Volgende update zal wel weer na de outback komen. Na Adelaide gaan we op een 6daagse tour de outback in!!

Liefs

Chantal en Thamara

ps: Zoals jullie wel hebben gehoord zijn er hier vreselijke overstromingen. We hebben hier GEEN last van aangezien we dat gebied al gehad hebben. Er zijn wel plaatsen overstroomt waar wij nog met een zonnetje doorheen gereden zijn. Dus NO WORRIES wij hebben geen problemen hier....hooguit een sunburn!!hihi!!

1. bep van den broek:
    2 januari 2011
    heb jullie net gesproken maar de foto,s zijn mooi xxxxxxxxxxxxx ma
  2. Bergjes:
    Hé DOWNUNDERS,
    Vanaf hier voor jullie een,happy new year.
    Weer kei gave foto's zeg. Alles is groot in Sydney zelf de rijen zijn erg lang. Maar zo te zien wel de moeite van het wachten waard, je kan het je bijna niet voorstellen. Maar als Scheveningen met kinder vuurwerk word vergeleken kan ik me er wel een voorstelling van maken.
    Groetjes de Bergjes
  3. Brenda:
    Hoi Chantal en Thamara,

voor jullie ook een happy 2011 vol liefde, geluk en gezondheid. Geweldige foto's en het stuk dat julie schrijven is ook super gaaf om te lezen.
    Have fun.

Groetjes,
    Brenda
  4. jeroen molenaar:
    2 januari 2011
    mochten jullie zelf geen vuurwerk afsteken dan??
    dat jullie het daar zo warm hebben wij een beetje.
  5. Papa en Mama:
    2 januari 2011
    Hai meisjes geweldig wat maken jullie toch veel mee en zien ontzettend veel moois daar. De foto's zijn weer geweldig. Wij zijn inderdaad blij dat jullie niet in het overstroomde gebied meer zitten,wel voor die mensen daar is het heel erg.Hopelijk gaat de vliegtocht nu goed en geen trubbels meer daarmee.Heel veel liefs en een dikke kus voor jullie papa en mama XXXXXXXXX
  6. Karin:
    3 januari 2011
    Meiden, heerlijk om jullie verhaal te lezen en de prachtige foto's te zien! Dat al jullie dromen in 2011 mogen uitkomen, liefs, Ka
    PS Tham, ik heb afgelopen dagen een sms van je gekregen, krijg je die van mij? X
  7. HumaniJasper:
    3 januari 2011
    als eerste een heel gelukkig, liefdevol en avontuurlijk 2011 toegewenst!! Verder geniet ik weer volop van jullie verhalen en ben ik wel erg jaloers dat jullie in 35 graden oud en nieuw hebben gevierd. Hier was het ietsje kouder.... Nu weer op kantoor doorbikkelen! Geniet nog van jullie laatste maand en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal! Dikke zoen, Jasper
  8. Wendy:
    Dag lievurds,

Leuk om weer een verhaaltje te lezen en nieuwe foto's te zien. Wat een lange rij zeg voor dat oud en nieuw.
    spreek jullie snel weer
    xxxxxxx
  9. claudia:
    hi meiden

wij wensen jullie een gelukkig nieuwjaar geniet van het jaar 2011 vol met avonturen en spannende dingen die nog komen gaan. de foto's zijn erg mooi. gelukkig dat jullie het overstroomde gebied al voorbij zijn en dat je zonder problemen met de reis verder kan.

heel veel liefs van claudia, aziz en de kids xxxxx