Onze tour aan de westkust

24 januari 2011 - Perth, Australië

G'day lieve mensen!!

Nou, we zijn weer in de bewoonde wereld!! Na onze 10 daagse tour langs de westkust zijn we inmiddels weer in Perth aangekomen. De tour was geweldig! We hebben hele leuke mensen ontmoet en het echte ongerepte australie gezien. De westkust ziet er zoveel ruiger uit. En momenteel ook erg groen, door veel regen van de afgelopen tijd. Maar hebben wij natuurlijk geen last van gehad. Was tussen de 35 en 42 graden, dus soms wel erg heet!

De tour startte in Perth, hier zagen we dat we een volle bus hadden met 20 personen. Heel ff balen want dat betekent wel weinig ruimte. De eerste dag was veel rijden, maar we zijn wel naar de Pinnacles geweest en Tham heeft nog heel stoer gesandboard. De volgende dagen veel verschillende dingen gezien, mooie stranden, gebergtes en verschillende dieren. Naar mooi nationaal park geweest, Kalbarri park. Bij Coral Bay zijn we een op een optionele tour gegaan, zwemmen met Manta Roggen. Er gaat dan een vliegtuigje de lucht in die zoekt naar de Manta's en geeft dit door aan de boot. We hebben eerst een aantal haaien gezien, veel verschillend vissen en daarna schildpadden. Na de lunch hebben we met een Manta Rog gesnorkeld, werkelijk geweldig!! Dit beest is ruim 3.5 meter breed en 1,5 ton! Na deze unieke ervaring zijn we naar een andere kustplaats, shark bay geweest waar we de verjaardag van Nicky (Dutchie uit de groep) hebben gevierd. Het was een gezellig feestje en de dag erna was het wel ff vroeg voor een groot aantal mensen. We gingen namelijk nog meer snorkelen in het grote Ningaloreef aan de westkust, wat we voor nu misschien nog wel mooier vinden dat het great barrier reef.

Na de kustplaatsen zijn we 2 volle dagen in Karinji nationaal park geweest. Hier hebben we een aantal gorges (bergkloven) overwonnen. Dit waren best pittige dagen maar we hebben wel mooie dingen gezien en gedaan.Af en toe veel klimmen en klauteren, soms over smalle randjes, best eng af en toe. Maar je kon altijd weer heerlijk afkoelen en een heerlijk meer in elke gorge.

Na deze dagen moesten we nog 2 dagen wat kilometers overbruggen, hebben nog geslapen op een cattlestation en zijn we richting Broome vertrokken. De laatste avond alhier een klein feestje gehad en helaas afscheid moeten nemen van geweldige mensen. Nu nog de avond in Perth en dan morgen vertrekken naar Singapore, de laatste stop van onze reis. Nog maar een paar dagen en dan zijn we weer in het koude kikkerlandje....

De foto's volgen zo snel mogelijk, maar we moeten ze eerst even uitzoeken...zijn er teveel.

Lieve groetjes

Chant en Thamaar

1. Bergjes:
    24 januari 2011
    Hé DOWNUNDERS,
    Fijn om te lezen dat jullie weer heelhuids in de bewoonde wereld zijn aangekomen. We kunnen bijna niet wachten om de foto's te kunnen zien. Als jullie weer thuis zijn, moeten jullie zeker een keer een avondje of misschien wel 2, langs komen om al de foto's te laten zien en de verhalen te vertellen. We kijken er erg naar uit.
    Groetjes en een goede terugreis toegewenst de BERGJES
  2. Papa en Mama:
    24 januari 2011
    Hello aussie's wij zijn blij dat jullie weer heelhuids zijn aangekomen in Perth.Fijn om je ook weer even gehoord te hebben lieverd. En nu de laatste loodjes nog voor jullie terug keren,wij zijn wel blij hoor om jullie weer te zien,maar geniet nog maar even van de laatste dagen.Veel plezier nog maar in Singapore en dan tot zaterdag in het koude landje wat denk ik wel zal tegenvallen voor jullie. Dikke kus en heel veel liefs van ons papa en mama XXXXXXXXX
  3. bep van den broek:
    Hoi meisjes het was weer fijn om wat van jullie tehoren na een week stilte wat een verhaal jullie hebben veel gezien hoor. het is zo zaterdag ga nog even genieten in Singapore en niet teveel kopen he nou dag lieverds ik zie jullie xxxxxxxxxxxxxxx mama
  4. Anke:
    25 januari 2011
    Wat een leuk verhaal over jullie tour langd de westkust. Ik denk dat jullie aardig wat indrukken de afglorprn periode hebben opgedaan. En nu aftellen he..... Jee wat is het snel gegaan. Nou meiden nog even genieten van alle rust voordat jullie weer in de hectiek van het "normale"leven komen!!!!

Goede terugreis en Tham tot gauw!!!!

xxxxxxxxxxxxxx
  5. els (buurvrouw):
    25 januari 2011
    nog veel plezier de laatste dagen en een goede terugreis gewenst door els en kelly
  6. Thamara:
    Hai mensen!

Er staan nu een paar foto's op de site van de westkust!

liefs Thamaar
  7. Jits:
    26 januari 2011
    Hey lieverds!

Wat een super mooie reis hebben jullie gemaakt zeg! Owh wat ben ik jaloers! Maar het is jullie zooooo gegund! Ik kom snel langs als jullie terug zijn, maar wacht ff opdat het meest bruin afgezakt is hoor... hihi.

Lieverds, goed reis terug!!!

Liefs, Jits
  8. Papa en Mama:
    27 januari 2011
    wat een prachtige foto's zijn dat vooral in die kloves maar zeker eng zeg om op die randjes gelopen te hebben wij vinden het heel knap van jullie dat jullie dat gedaan hebben.De foto's zijn ook erg mooi.Veel plezier en genieten nog van de laatste dagen en een heel goede terugvlucht en tot zaterdag lieverd. Tot ziens van papa en mama XXXXXXXXXX
  9. Alice:
    14 februari 2011
    Ik zie hier anders ook niets staan over jullie fantastische roomie... :)
    Laat die Holland Reunie maar komen! Ik denk dat Den Haag wel een mooie locatie is voor de reunie