Outback tour

11 januari 2011 - Alice Springs, Australië

No Worries Mates!

Allereerst nogmaals voor iedereen zijn of haar gemoedsrust we zitten NIET in het gebied met de floods!!! Dit is in Queensland aan de Oostkust, dit gebied hebben we al gezien voor de Floods begonnen. Wij gaan hier ook niet meer naartoe!!

Zo we zijn weer terug uit the middle of nowhere genaamd outback. Na een 6-daagse tour van Adelaide naar Alice Springs zijn we vandaag in Alice op stap geweest naar het Reptile Center en hebben we rustig aan gedaan en slaap ingehaald na 4 dagen om 4 uur op!

Onze trip was super! We hebben heel veel gezien en veel gewandeld door gebergten en de bush. Onderweg zijn we veel dieren tegenkomen en hebben we een aantal unieke dingen meegemaakt. De eerste twee dagen hebben we doorgebracht in de Flinders Rangers,een nationaal park. We sliepen in een plaatsje Quorn. Fikse wandeling van 3 uur genaamd Duchtmans Stern gedaan, dat was een berg op.Halverwege deze beklimming in 39 graden! hield Chant het slim genoeg voor gezien, Thamaar is doorgelopen en was totaal gesloopt bij terugkomst. Het uitzicht boven maakte wel een heleboel goed. Tijdens de andere wandelingen hebben we wilde kangaroes en veel vogels gezien (vooral de witte kakatoe met en roze kop zie je veel).Tevens ook rockart gezien van de Aboriginals.

Op de derde dag zijn we om 4.15 opgestaan om naar Cooper Pedy te rijden. Onderweg nog een roadtrain gezien (vrachtwagen van ruim 5.5 meter lengte) en door het kleinste dorp op deze route gereden met maar liefst 30 inwoners. In Cooper Pedy zijn we naar de opaal mijn geweest, 1 vd grootste ter wereld en hebben we een grot woning gezien. 75% van de bevolking woont hier vanwege de extreme temperatuur onder de grond en hebben hier complete woningen inclusief electriciteit en water.Zelfs de bar en kerken zijn onder de grond. Wij hebben in een hostel geslapen wat ook onder de grond is. Heerlijk koel en geen bugs! Als verrassing heeft Juno (onze gids) ons meegenomen naar een Kangaroo Rescue, hier hebben we een Joey (Baby Kangaroe) mogen vasthouden. Helemaal geweldig!! 's Avonds met de hele groep pizza gegeten. Na Cooper Pedy was het tijd voor de lange rit naar Uluru(Ayers Rock), dus weer om 4.15 op en 8 uur rijden.

Aangekomen bij Uluru begon het werkelijk keihard te regenen. Onze gids sprong letterlijk de bus uit en zei kom watervallen!!! Thamara is met poncho en al meegegaan en heeft watervallen van dichtbij gezien op Uluru. Bij de bus hebben we buiten regendansjes gedaan en van een afstand deze geweldige watervallen gezien. Dit komt maar af en toe voor en niet zo groot en hard als nu vertelde Juno. Na de regenbui trok de lucht weer open en hebben met een champagne en hapjes naar de zonsondergang bij Uluru gekeken.Deze was erg mooi!! Na een nachtje in een tent was het weer een mooie tijd om op te staan 4.15....om richting Uluru te gaan voor de zonsopgang. Hierna hebben we de wandeling rondom Uluru gedaan van 10.6 km. Normaal is het hier ruim boven de 40 graden en kan het makkelijk rond de 50 worden. Wij hadden geluk vanwege de regen dat het rond de 38 was en de wandeling was dan ook goed te doen. Vanwege de temperatuur was het ook niet nodig om met een vliegennet over je hoofd te lopen dus hebben we hier maar een grappige fotoshoot mee gedaan.

Na Uluru naar de Kata tjuta (Olga's) waar er een korte wandeling was door dit gebergte naar een platform met een mooi uitzicht. Later vertelde onze gids dat hier vorige week nog iemand was gebeten door een Eastern Brown Snake (erg giftig) gelukkig had de slang geen gif ingespoten en heeft ze het gered. Daarna 5 uur rijden naar ons kamp bij Kings Canyon, onderweg hebben we hout gesprokkeld en hier 's avonds een kampvuur meegemaakt. Na wederom een zeer korte nacht op de camping om 4.00 op om richting de Kings Canyon te gaan. De laatste hike van onze trip. Deze begint met een heuvel die ze Hart Attack Hill noemen, toen we beneden stonden begrepen we waarom. Ongeveer een kwart van de groep waaronder Chant heeft de route door het dal genomen en de rest, Tham ook is bovenlangs gegaan, das was ongeveer 2,5 uur lopen met supermooie uitzichten over de Canyon!Gelukkig weer mazzel met de temperatuur en bleef het ongeveer 40 graden, dus was het goed te doen! Na deze laatste wandeling zijn we naar Alice Springs gereden om daar 's avonds nog uit eten te gaan met de groep.

Morgen vertrekken we naar Perth, hier zullen we na 1 dag vertrekken op een tour langs de westkust. We weten niet hoe het zit met internet enzo, maar zullen zeker proberen om onze blog bij te werken. Het gaat allemaal wel erg snel hier en de tijd vliegt. De 29ste komen we alweer terug.... Voor al onze volgers CU Later Mate!

Chantal en Thamara

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jacqueline:
    hai Ladies,

Leuk om jullie weer te lezen. Wat een temperaturen joh, beter als hier als ik nu naar buiten kijk zie ik een koud, grijs en vooral nat Den Haag.... Ook bijna watervallen maar dan van iets ander soort hihi!
    ff een update van ons kleine meisje ze gaat nu ook al staan op schoot, zitten is zo voor baby's :)wie weet kruipt ze tegen de tijd dat jullie terug zijn. Geniet nog volop van die laatste 2,5 week. tot de volgende blog!
    xxx-sies en een hele dikke knuffel
  2. Anke:
    He meiden,

Jullie verhalen zijn fantastisch!!!! Echt elke keer als ik een mail binnenkrijg lees ik het met veel plezier.
    Jeetje 29ste komen jullie alweer. Gaat dat snel zeg. Ik kan niet anders zeggen: GENIETEN MEIDEN!!!!!

Tot gauw,

xxx Anke
  3. Bergjes:
    Hé DOWNUNDERS,
    Weer een fantastisch verslag zeg! Dat jullie zelfs geluk hebben met een flinke bui regen, zodat je dingen te zien krijgt die bijna niet voorkomen, maar ook mooi voor ons dan kunnen we weer fijn mee genieten van de geweldige foto's. En de temperatuur is dan wat beter om uitstapjes te maken.
    Groetjes en veel plezier nog de laatste weekjes.
    De Bergjes
  4. Wendy:
    11 januari 2011
    ik wil ook een baby kangaroe, echt zo schattig.
    jaja nog even en dan zijn jullie weer in het koude Nederland. Zal blij zijn want mis jullie best wel.

xxxxxx
    Wen
  5. bep van den broek:
    11 januari 2011
    hoi lievers wat een verhaal en de foto's zijn ook erg mooi jullie zien wel erg veel, moeten thuis uitrusten van de vakantie hier alles ook goed heb je pas nog gesproken dus tot over 18 dagen xxxxxxxxxxxxx Ma
  6. laura:
    hey meiden,

wat een heerlijk verhaal en mooie foto's net of ik de reis een beetje mee reis .
    blijf genieten

groetjes laura
  7. jeroen molenaar:
    channie en thammie,
    ik mis jullie in nederland is het saai.
    ik moest naar school.
    maar ik heb een 10 voor engels.
    wanneer komen jullie terug.
  8. Papa en Mama:
    12 januari 2011
    Geniet nogmaar een paar weken van jullie fantastische reis. Geweldig wat jullie toch allemaal meemaken en zien en wat een Land met zoveel verschillen.de kranten staan vol over de overstromingen in Queensland maar jullie zien prachtige natuur en maken mooie foto's en hebben een goede temp.wel iets te warm? Heel veel liefs en een dikke kus van ons XXXXXXXXXXX papa en mama
  9. K@rleinos:
    12 januari 2011
    Weer hele avonturen erbij, cool! De tijd vliegt hier al voorbij, ik kan me niet voorstellen hoe hard het voor jullie gaat. Zoveel zien en zo snel door een land heen travelen lijkt me dat je inderdaad moet uitrusten als jullie terug zijn.
    Groetjes, Karlein
  10. Karin:
    13 januari 2011
    SUUUUUUPER, verhaal en foto's! Enjoy ladies! X Ka
  11. Helene van leeuwen:
    14 januari 2011
    ha Thamara en Chantal.
    Ik wil jullie nog een heel goed gelukkig en liefdevol 2011 toewensen. Ik lees jullie verhalen met veel plezier. en wat een mooie foto,s ...
    Nog even en jullie zijn weer thuis.......
    Heel veel plezier, geniet nog even ,,,en Nederland is ook best leuk hoor, veel regen, wind.....
    xxxxxx helene
  12. graciella:
    15 januari 2011
    Gelukkig om te lezen dat het goed gaat!! In verband met het nieuws moet ik zeggen dat ik mij idd afvroeg hoe het ging!
    Veel plezier
  13. Marijke en Thomas:
    18 januari 2011
    Lieve Chantal en Thamara,
    Heb net met Bep gesproken en ze vertelde dat jullie deze site hebben. We zijn er direkt naartoe gegaan om over jullie reis te lezen en van de fotos te genieten. Wat een mooie reis! Fijn om te horen dat jullie zo veel mooie dingen hebben gezien. Een koalatje knuffelen is ook een van mijn wensen. Heel veel groeten.
  14. Wendy:
    20 januari 2011
    ooooeeeeh nog een weekje en dan zijn jullie weer thuis. Wordt wel tijd hoor, heb jullie gemist.
    ga nog even genieten ook van singapore.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
  15. Karen:
    22 januari 2011
    Hello Chantal and Thamara, from your american friend! Loved the pictures! Looks like you both are enjoying yourselves and having a good time. Have a safe and wonderful trip. Blessings to you both. Karen
  16. bep van den broek:
    22 januari 2011
    hoi meisjes nog maar 1 weekje dan komen jullie thuis ik ben blij toe misschien jullie niet er zijn heel veel mensen die jullie site bekijken haast al mijn collega;s alleen ze schrijven niet dus doe ik het maar nou tot zaterdagxxxxxxxxxxxxxx mama